het gaat zijn gangetje - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu het gaat zijn gangetje - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

het gaat zijn gangetje

Blijf op de hoogte en volg Thijs

07 September 2015 | Verenigde Staten, Lexington

Landgenoten,

Tjah, zoals de titel zegt, begint het hier allemaal een beetje zijn gangetje te gaan. Het was heel erg wennen aan alles (en dat is het nog steeds) maar nu ik voor mijn vakken ingeschreven ben en daarvan allemaal de eerste lessen al achter de rug heb, begint het hier allemaal iets meer zijn plekje te krijgen... en dagritme; anderhalve week kwam ik nog niet eerder dan 11 uur mijn bed uit en dat hoef ik nu ook nog niet want ik heb geen één les in de ochtend, maar ik probeerde deze week elke dag een half uur eerder uit bed te komen en nu kan ik dan een beetje rond 9 uur mijn bed uit komen om nog iets aan mijn dag te hebben... In Nederland was dat niet echt zo'n probleem omdat ik elke dag wel iets had in de ochtend (werken of school) maar hier was dat in het begin nogal een valkuil.

Vanuit hier afgelopen ook nog een paar dingen moeten regelen (stufi/ov omzetten, vakken laten goedkeuren) en dat gaat wel moeilijker vanuit hier. Zeker als je vanuit tilburg een handtekening nodig hebt, die dan op de mail krijgt, dan hier moet uitzoeken hoe je iets kunt uitprinten en dan weer kunt tekenen om weer vervolgens te scannen (k.u.t. printers hier--en superduur, had 6 velletjes kleur voor 2.24 euro, afzetters) en door te sturen naar DUO. Maar dat is als het goed is allemaal gelukt... wachten op antwoord, kon 4 weken duren. #ambtenaren ;)

En mijn boeken zo'n beetje aangeschaft deze week. En dat is hier helemaal duur. Moest van één boek de nieuwe editie hebben a 330 euro met online toegangscode. Balen allemaal! En als je dat verdriet nou weg mocht drinken, maarja dat mag OOK weer niet! Toch al wel mijn eerste Nederlandse pilske op hier - Heineken, dus dat smaakte niet geweldig maar het gaat om het idee. (niet doorvertellen he)

Eergisteren naar een voetbalwedstrijd geweest (niet football). Wie had verwacht dat ik ooit sport zou kijken. Maar onze school heeft gewonnen dus dat was primaa. Een klasgenoot van me speelde trouwens mee, komt uit Noorwegen en heeft een beurs gekregen om hier te voetballen en leren, heeft t dus goed voor elkaar. Daarna met de Brazilianen een filmpje gekeken en wat gegeten. Best goei volk. Versta ze alleen vaak niet, ze schijnen Portugees te praten.

Gisteren was helemaal een leuk dagje; Naar Cumberland Falls geweest (zijn watervallen). Leuk om te zien en we hebben een beetje gehiked daar, bergje-op, bergje-af, thijs bekaf. Misschien kwam het omdat mijn maag nog gevuld zat met de kip van KFC die we daarvoor op hadden. Was mijn eerste ervaring bij KFC en nog wel bij het eerste restaurant van hun keten. Was gelijk een beetje museum. Enfin, de kip smaakte goed (gefrituurd dus tjah). En het mag nu he, ik sport zelf nu ook. Beetje op de loopband en daarna nog wat spinnen meestal. Of op zo'n ding dat lijkt op skieën op een trap. Houd het al 25 minuten vol joggend a 9km/uur, dus het wordt al wat. Rotmachines zijn het wel, staan altijd ingesteld op mijlen i.p.v. km, ken ik dat weer aanpassen.

Het laatst dat ik voor nu weer met jullie wil delen, ze hebben hier alles drive-thru, dat wisten jullie waarschijnlijk al wel. Mc/Burgerking/KFC zijn de normale drive-thrus, maar ze hebben hier dus ook Starbucks drive-thru, en........ BANKEN DRIVE THRU, voor de ECHTE Luie Amerikaan. JA ik meen het, ze bestaan, lekker pinnen terwijl je in de auto blijft zitten. Ik zeg Nederland we blijven achter.

Nou wel jammer dat ik van alles moet missen nu; mijn familie, vrienden, JEUGDPRET heb ik moeten missen, de oudjes op de vossenberg, nederland... en nu bovenal de bruiloft van Ineke en Ton komende vrijdag. Nouja, ik heb hier zelf voor gekozen, en het is hier leuk, maar ik mis alles wel hoor. Dus de groeten, en tot de volgende keer. (Ik zal binnenkort trouwens eens wat foto's op facebook zetten... Wordt wel eens tijd!!)


  • 07 September 2015 - 07:01

    Connie :

    Hoi Thijs leuk om te lezen hoe je het allemaal beleeft, daar in Amerika. De bewoners en wij missen jou ook hoor. Heb je naam de afgelopen weken al een aantal keer voorbij horen komen. Maak er iets moois van en vooral succes met je studie. Groetjes Connie

  • 07 September 2015 - 08:35

    Mien:

    Wat heb jij een zwaar leven zo te lezen begin je je draai te vinden.
    Succes jongen

  • 07 September 2015 - 09:06

    Danielle:

    xxx voor jou thijs

  • 07 September 2015 - 09:36

    Bea:

    Dag Thijs leuk om een verslag te lezen wij missen jou ook maar die ervaring die je nu op doet neemtniemand meer van je af ik wens je nog een hele leerzame en plezierige tijd toe voor je het weet ben je weer in kaatsheuvelde tijdvliegtvele groetjes ensucces

  • 07 September 2015 - 10:34

    Wessel:

    Tja Thijsje.... Je weet wat ik ga zeggen denk ik... Je hebt er zelf......... (Vul maar in)
    Maar wij missen jou ook hoor bij Jeugdpret hier op vakantie, en wat denk je dadelijk in november/december?
    En van alle zondag avondjes en de andere dagen... O.C. Mist ons denk ik ook hahaha
    Maar al met al heeel veel plezier daar zet'm op! Voor je het weet zot je weer bij ons..

    Dat vliegt om... ( hoop ik )

  • 07 September 2015 - 12:01

    Kim:

    ja ik mis jou ook hoor

  • 07 September 2015 - 13:07

    Rita Van Der Vorst:

    Het was weer leuk om het te lezen.ook al zal het niet altijd gemakkelijk zijn voor jou.
    Maar het komt allemaal wel goed.Tot schrijfs.

  • 07 September 2015 - 13:45

    Ineke Hiddink:

    Hoi,Thijs,weer leuk om iets van je te horen,je schrijft gezellige brieven lekker om te lezen.
    Afgelopen zaterdag een vrijgezellenavond gehad was super gezellig,de vrouwen zijn wezen eten bij de Griek en daarna naar de bowlingbaan,de mannen (hoe kan het ook anders)naar de frietboer en daarna naar de voltage karten en boogschieten en daarna ging Ton ,Jan ,Henk en Theo stappen,dus kwam Ton om 4.15u goed zat en gelukkig weer thuis,ik lag al lekker in bed want voor mij liep zondag de wekker om 6.00u weer af om te gaan werken.
    Ik ben apetrots op jou zo ver van huis en alles moeten regelen,maar je kunt het.
    Ook wij missen jou zal vrijdag ook raar zijn dat jij er niet bij bent,wij zullen die dag zeker aan jou denken,Sanne en Paul zijn er ook niet bij,zijn heerlijk op vakantie.
    Als we foto,s hebben zullen we dat zeker aan jou laten zien.
    Nog heel veel plezier en heel veel knuffels van Ton en Ineke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lexington

Thijs

Lees hier mijn semester studie in the States, in Lexington, KY en wat ik zo'n beetje allemaal beleef!

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 508
Totaal aantal bezoekers 5529

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 24 December 2015

Thijs to the States

Landen bezocht: