Halverwege - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu Halverwege - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

Halverwege

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

18 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Lexington

Dag lieve kikkertjes,

We zijn nu halverwege het semester en dat betekent dat ik over twee maanden al weer naar Nederland kom. Dat duurt nog even maar op dit moment kijk ik daar naar uit! Heb al een tijdje geen verslag meer online gezet, dus dat werd maar weer eens tijd.

Afgelopen weken heb ik vooral gewoon veel voor school gedaan. Tijdje examens gehad en wat verslagen moeten inleveren, maar alles is super goed beoordeeld. Heb al een paar A+ op zak :) Toetsen zijn hier vooral multiple choice, en bij een vak weet een leraar van tevoren onze aantekeningen door te nemen en dan nog eens even wat nadruk te leggen bij bepaalde begrippen (drie maal raden wat er in de toets komt).

Vorige week heb ik in het weekend ook twee dagen les gehad, vanwege iets extra's van Wall Street Prep over financiele modellen enzo in excel. Was wel interessant, maar twee dagen van 8-5 ben ik vanwege de middelbare school al niet meer gewend. Ach gelukkig kregen we snacks en lunch vanuit school. Bleek maar weer dat mijn Finance lerares (een super grappig, goede Chinees) ongelooflijk van pizza houdt, want we hadden twee dagen pizza als lunch - van Papa John's, was wel lekker. Vermoeiende dagen dus en 's maandags ook nog een toets dus snel die zondag avond nog voor geleerd -maar ook weer prima want had ginne fout.

Dit weekend een relaxter weekend (= geen school): vrijdag avond een feestje bij een aantal aziaten thuis, super aardige lui, dus dat was wel gezellig. Gelijk die avond mn alcoholconsumptie in de VS verdriedubbeld, en dat betekent in dit geval dit ik hiervoor nog vrij weinig op had. Ik was nog de nuchterste, de aziaten bleven maar roepen, word jij niet zat? De volgende ochtend lekker uitgeslapen en 's middags getennist... Nooit meer want ik denk dat het niet slechter kon. Toen die avond naar een NBA game geweest die ze hier in een groot stadion hielden. Was wel leuk om een keer zo'n groot stadion van binnen te zien, maar van de wedstrijd snapten we in het begin niet veel. Bleek dus dat het niet een thuiswedstrijd was voor een van de teams, dus iedereen supportte zomaar iemand, en wanneer de wedstrijd werd stilgelegd en weer begon was ook onduidelijk dus we waren telkens alweer een minuut verder voordat wij dat weer in de gaten hadden. En de cheerleaders waren barslecht. Ik kan het beter, sowieso.

Ach en vandaag weer een beetje chillen in de bieb, afleveringen van flikken en penoza terugkijken (my secret addiction) en een beetje buurten met het thuisfront via de app en hopen ons ma dalijk nog te pakken te krijgen op skype... Ja halverwege dus, nog maar twee maandjes hier. Maar daarin moet ik nog wel even wat leuke dingen doen. Halloween komt eraan, Thanksgiving, op het eind naar New york en ik hoop op nog vele andere leuke dingen. Dus de groetjes aan iedereen en tot snel weer!

  • 18 Oktober 2015 - 22:22

    Wessel:

    Jaa Thijsje het zit er "bijna" op.. Bijna.... Nog twee maanden! Nog lang zat voor ons! Maar goed de helft zit er oo... Nu alleen nog maal aftellen!
    En dan de eerste jaren niet zomaar maanden weg gaan zonder ons he?

  • 18 Oktober 2015 - 23:01

    Steffanie:

    Haha nooit meer tennissen geniaal waarom. Enjoy nog even!! Wat ga je met thanksgiving doen? ;)

  • 19 Oktober 2015 - 09:21

    Carla Klijn:

    Jammer Thijs had je willen vragen om samen de mix tennis te spelen met mij bij de kaatsheuvelse open

  • 19 Oktober 2015 - 10:23

    Doris:

    Hoi Thijs,

    Zie je er al naar uit om terug te komen? Als je hier bent krijg je vast heimwee!
    Trouwens bij mij in de buurt ligt ook een tennisbaantje. Als jij net zo beroerd tennist als ik zijn wij vast een goed duo. Dat NBA stadion lijkt mij helemaal gaaf om te zien.
    PS: de bloemkolen doen het goed!!!!

    Geniet er nog maar van

  • 19 Oktober 2015 - 13:18

    Mien:

    Geniet nog maar evenThijs het is om voor je er erg in hebt

  • 19 Oktober 2015 - 18:56

    Jolande:

    Ha die Thijs ,
    Ik had je net gesproken en vergat je te vertellen dat een oom van een
    collega in New York woont. Bij Cenrtal Park in de buurt. Misschien een slaap plek.

  • 19 Oktober 2015 - 21:40

    Kirsten:

    Ik verwacht nu wel een cheerleaders optreden tijdens de bonte avond :-P...
    Lekker genieten want het is zo voorbij

  • 11 November 2015 - 05:14

    Mitch O'Kelly:

    Really enjoying reading your blog Thijs, can you keep it up whilst youre at home please? I want to continue to know about your life! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lexington

Thijs

Lees hier mijn semester studie in the States, in Lexington, KY en wat ik zo'n beetje allemaal beleef!

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 5535

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 24 December 2015

Thijs to the States

Landen bezocht: