Nashville: City of Country Music - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu Nashville: City of Country Music - Reisverslag uit Nashville, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

Nashville: City of Country Music

Blijf op de hoogte en volg Thijs

15 September 2015 | Verenigde Staten, Nashville

Ja beste mensen, ik ben van het weekend naar Nashville geweest, de stad van de countrymusic, bandjes, muzikanten, componisten, songschrijvers, en vele luisteraars die altijd van de muziek komen genieten. Een hoop gezien en gedaan in twee lange dagen. Ik ben ernaartoe geweest met de drie Letlanders, die vroegen me afgelopen week ineens mee om een weekend mee weg te gaan naar Nashville en dan op het laatst naar het concert van Ed Sheeran te gaan. Nou daar heb ik natuurlijk gelijk op gereageerd dat ik graag mee zou gaan. En aldoende hebben we zo een weekend vertoefd in deze stad.

Zaterdag zijn we er in de ochtend naartoe gereden (een tochtje van 3 uurtjes) met een tussenstop bij een of andere brug die Ģirts had gevonden op internet en die een heel mooi uitzicht over de skyline zou moeten hebben. Daar aangekomen naar de brug gelopen en wat denk je, verkeerde brug! Viel weinig te zien dan de Cumberland rivier waarvan we de watervallen een week eerder hadden gezien. Nouja, maar wat rond gedold, selfies gemaakt en weer terug in het wagentje. Die wagen hadden ze trouwens ergens gehuurde en ik verwachte een oud stuk verroest ijzer, maar t was best een schoon ding. Gauw doorgereden naar de stad en toen we bijna de stad binnenreden konden we wel een mooie skyline zien. Eerst snel ons hotel opgezocht en spullen afgegooid (ook al waren we eigenlijk te vroeg om in te checken). Toen echt naar de stad gereden, parkeerplaats gezocht (en na een half uur gevonden), en de stad verkend. Eerst naar het park waar een evenzo grote replica staat van het Atheense Parthenon. Hier zat ook een klein museum in dus even naar binnen geweest. Leuk om te zien allemaal. Na een pizzaatje (lekker maar veel), doorgelopen en de straatjes verkend. Het bleek een speciaal weekend te zijn dus overal (ook in het park) waren kleine festivalletjes en optredens te zien. Gezellige sfeer en goede muziek, gratis en voor niets.

Uiteindelijk richting de goede brug gelopen, die hij eigenlijk bedoelde, maar daar was ook iets aan de gang (wijnproeverij) en omdat dat vol was, mochten we de verlepte brug niet op. Dus maar weer wat rondgedwaald en ergens wat gedronken, wachtend totdat het 7 uur zou zijn zodat we die verdomde brug op konden. Brug op, foto's gemaakt, uitzicht genoten en na een zoektocht van bijna een uur omdat alle restaurantjes vol zaten door dat speciale festivalweekend, beland in een Irish Pub en daar lekker gegeten en gedronken (maar ik kreeg geen bier omdat ik 'mn ID niet bij had' --met ID ging het namelijk sowieso niet lukken xD). Na deze lange dag met een paar uur gewandeld te hebben naar ons hotelletje teruggekeerd en daar nog maar een paar pilskses (want die Letlanders kunnen natuurlijk niet slapen zonder pils).

Zondagochtend op een belachelijke tijd mijn bed uit gemoeten want het ontbijt ging maar tot 9 uur. Gegeten, gedronken, gedoucht en weer alle spullen in de auto en terug de stad in om nog meer dingen te bekijken. Eerst naar een oud (nouja, wat is oud in Amerika) fort geweest, en toen naar een automuseum geweest. Was eigenlijk wel super leuk om te zien al die oude autookes. Hoop ideeën nu over wat voor pret autootje ik later wil, als ik daar geld voor heb. En als het zover komt wil ik ons ma zo'n eendje ofzo cadeau doen. Maar dan praten over we het potentieel dat ik ooit nog eens echt geld ga verdienen, en dat is nog ver te zoeken. Toen maar wat gegeten. Super lekkere barbeque kip met een paar bijgerechten. Barbecueën kunnen ze wel hier. Daarna wisten we niet meer wat we moesten doen dus zijn we naar de dierentuin geweest. Toch fijn dat je altijd overal nog familie hebt zitten. Binnen twee uur de hele dierentuin gezien want we moesten natuurlijk op tijd terug naar het centrum voor het concert. Snel een bakkie koffie op en richting de Bridgestone Arena voor het concert van onze Ed. Dat was fantastisch, hij maakte alle muziek zelf met zo'n apparaat die van die loops maakt zodat hij eerst het melodie in kon spelen en dan daar overheen kon zingen terwijl dat eindeloos herhaalde. Echt geweldig! Na het drie en een half uur durende concert moe maar voldaan richting de auto en terug naar Lexington waar we om 3 uur 's nachts weer aan kwamen (was ook nog eens een uur tijdsverschil met Lexington). Toen nog snel even iets voor school gedaan en om 04:30 naar bed...

Mooi weekend achter de rug en nu kunnen we weer tegen de schoolweek aan! Heb trouwens nu twee vakken laten vallen dus dan heb ik iets meer tijd voor alles (heb nog steeds zes vakken dus dat is meer dan genoeg). Dat is wel fijn. Alles gaat hier dus kortom helemaal prima en ik heb het naar mijn zin. Tot de volgende keer weer :)

  • 16 September 2015 - 09:10

    Irene:

    Hoi Thijs,

    Pas nu ontdek ik dat je een reisverslag bijhoudt. Leuk om te lezen, joh! Ik heb lang geleden ook een half jaar in Amerika gezeten en vond het ook wel wennen. Ik herken wat je zegt over dingen thuis missen. Maar aan de andere kant: het is een hele mooie kans om iets van de wereld te zien en goede ervaringen op te doen. Dat vergeet je de rest van je leven niet meer. Kan ik inmiddels uit ervaring zeggen, ha ha...
    En tegenwoordig heb je dan dingen als Skype (zodat je toch nog even langskwam op de bruiloft van Ton en Ineke afgelopen vrijdag). In 'mijn tijd' hadden we nog amper e-mail.... schreven we brieven.
    Dus geniet met volle teugen, succes met school en blijf schrijven zodat we met je mee kunnen (be)leven.

    Groetjes uit Liempde,
    Irene (en vast ook van Jan!).

    PS Ik zal Jan attenderen op je blog

  • 22 September 2015 - 22:31

    Ad Van Den Corput:

    Hallo Thijs.

    Leuke blog houd je bij. Zo kunnen we ook een beetje volgen hoe het daar gaat..

    De naam Ed Sheeran herkende ik want hij was al 'ns op pinkpop. Soms kijk ik op you tube voor muziek naar filmpjes van pinkpop en daar kwam ik zijn naam en muziek al ns tegen. Lijkt een beetje op Passenger die ook leuk vind.

    Veel succes
    groet
    ad

  • 02 Oktober 2015 - 03:25

    Anna Verhoeven:

    Heey Thijs!
    Leuk om te lezen hoe je het daar maakt in the States!
    Heb zo lekker wat te lezen in mijn nachtdienst!
    Morgen familiedag... we zullen jou en Eline missen hoor! Maar je pa en ma hebben flink wat in petto voor ons. We sturen wel een fotootje!
    Succes met je studie en geniet van alle mooie dingen daar!
    Groetjes, Anna

  • 04 Oktober 2015 - 19:59

    Marloes:

    Hey Thijssie!
    Weer een leuk stuk geschreven, heb hartelijk gelachen om je sarcasme

  • 11 Oktober 2015 - 14:54

    Tante Ine:

    Ha tèske

    Heb eindelijk je blog eens opgezocht.
    Was erg leuk om te lezen, je weet boeiend te vertellen.
    Het zal toch wel een hele ervaring zijn zo ver van huis van familie en vrienden, maar misschien is de globetrotter nu geboren. Ik zal t nu vaker lezen.
    Nog vele mooie avonturen toegewenst.
    Liefs Theo en Ine.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Nashville

Thijs

Lees hier mijn semester studie in the States, in Lexington, KY en wat ik zo'n beetje allemaal beleef!

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 5538

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 24 December 2015

Thijs to the States

Landen bezocht: