... Die lieve goede Sint.... en Zwarte Piet - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu ... Die lieve goede Sint.... en Zwarte Piet - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

... Die lieve goede Sint.... en Zwarte Piet

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs

17 November 2015 | Verenigde Staten, Lexington

Jaaaa, daar zijn we weer! Na iets minder dan een maand wachten hier weer een update van mijn blog! En nog wel op de verjaardag van mijn broertje: Happy birthday ventjeee… En gedraag jezelf! Proost!

Het is allemaal al weer eventjes geleden, dus moest kijken wat ik op facebook had gezet om te herinneren wat ik ook alweer allemaal gedaan had :] Een aantal weken geleden waren hier in Keeneland weer de jaarlijkse paardenraces, en dat is hier niet zomaar iets, maar das kei groot jongen! Vorige week waren de echt grote wedstrijden maar wat wij hebben gezien behoorde ook tot het beste van de wereld. Zijn ze hier ook bekend om, om de paardjes… haha I fok horses ;) En daar kan je ook nog eens geld op inzetten, dus dat heb ik natuurlijk wel ffkes gedaan. Jammer genoeg net een verlies gedraaid, maar als ik in de eerste ronde al had geweten, dat je óók op drie paarden tegelijkertijd in kon zetten… Dan had ik nog winst gedraaid ook… Zucht.

Het was trouwens toen, en de weken erna nog SUPER goed weer – lees nog boven de 20 graden C. Korte broeken weer van hier tot en met. Jammer genoeg is het nú toch echt herfst hier en is de temperatuur gedaald naar 10-17 graden overdag – Bah, wat Hollands… Paar weken terug ook nog bij iemand thuis S’mores gemaakt, en das dus gewoon een warme marshmallow met een koekje, maar dan ook nog eens met CHOCOLADE… Jaja, die Amerikanen weten het wel lekker te maken, en zoet. Lang leve obesitas en Diabetes! ;D

Twee weken geleden was het Halloweeeeeen. En dat begon er al mee dat mijn finance lerares lekker liet zien hoe Aziaat ze was door een grote Hello Kitty met een pompoen op het bord te projecteren. Die vrouw is toch zo lekker haarzelf, vertelde ook al dat ze van allerlei heavy metal bands houdt. Verder toen een avond naar een feestje geweest verkleed als de figuren van de nieuwe disney film Inside Out, had ik pas die week voor het eerst gezien, maar we gingen er maar voor. En wonder boven wonder, herkende iedereen ons! Was gezellig en gek, beetje als dn Carnaval thuis… Heb ik trouwens ook al weer zin in!

Het weekend voor dit weekend, eerweekend noem ik t maar, niet veel bijzonders gedaan behalve dan die zondag naar Cincinnatti gereden, dat is de stad ten noorden van de onze in Ohio. Daar zouden we iemand ophalen op het vliegveld, maar diegene bleek al een chauffeur te hebben. Nouja, daar kwamen we dus halverwege achter. Zuch Steun Kreun, maarja, nu heb ik wel weer een stad gezien eventjes en de mooie universiteitscampus daar, en Sushi gegeten!! Lekkaaaah! En toen weer snel in de auto want had de volgende dag weer een examen. xD

En jahoor, hij is weer in het land, nouja, in Nederland dan, Sinterklaas met zijn bende zwarte pieten! Gezellig! Mis de lekkere pepernoten en verwachtingsvolle gezichtjes… En de gekkigheid die we er zelf altijd door beleven met zijn allen! Helaas werd de intocht dit jaar natuurlijk overkoepeld door de tragische gebeurtenissen in het buitenland. Diep triest, heb afgelopen dagen veel op het internet gekeken naar het nieuws en dan valt me op dat er altijd mensen zijn die even moeten zeggen dat Frankrijk nu teveel in de spotlight staan. Nouja, sorry dat is dan maar zo, maar A) dat we solidariteit met de Fransen laten zien, wil niet zeggen dat we al dat andere dat deze tijd gebeurt, niet erg vinden, en B) Parijs is voor ons als Hollanders nou eenmaal dichter bij huis; velen zijn er geweest en voelen zich dan denk ik toch als Europeanen of buurlanden (overkoepel hier even België) meer verbonden met elkaar. Libanon is nou eenmaal ver van mijn bed show voor veel Nederlanders, daar is het al langer onstuimig, en zijn er veel vaker dreigingen. Dat is ook erg, maar anders. Maar zoals ik zo mooi op internet al zag staan, laat dit alles, die politieke gevechten die nu bezig zijn, nou niet dit kinderfeest overkoepelen. Laat kinderen nou nog even denken dat de wereld ook vredelievend, en leuk kan zijn. Een wereld waar een grappige, gezellige, acrobatische, lieve, Zwarte Piet, je versnaperingen uitdeelt en je een high five geeft. In ieder geval, zo zie ik hem graag voor me!

  • 17 November 2015 - 06:36

    Walther :

    Hey Thijs,

    Weer een mooie blog, fijn te lezen dat het je goed gaat. Hou nog ff vol en geniet van deze ervaring.

    Greetings,

    Uncle 2U

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lexington

Thijs

Lees hier mijn semester studie in the States, in Lexington, KY en wat ik zo'n beetje allemaal beleef!

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 5539

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 24 December 2015

Thijs to the States

Landen bezocht: