Thanksgiving Break en laatste loodjes - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu Thanksgiving Break en laatste loodjes - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

Thanksgiving Break en laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Thijs

11 December 2015 | Verenigde Staten, Lexington

2 weken geleden was het hier Thanksgiving Break, dus dan heeft iedereen vrij op donderdag en vrijdag (en wij ook op woensdag zodat iedereen naar huis kan reizen). Thanksgiving is min of meer de traditie dat de Amerikanen vieren en herdenken dat ze dankbaar zijn voor alles wat hen dierbaar is en stamt voort uit de Amerikaanse geschiedenis van toen de colonisten samen met de indianen het herfst oogstfeest vierden.

Dus daar doe ik natuurlijk wel aan mee, want wat betekent dit allemaal tegenwoordig: uitgebreide diners om 4 uur 's middags waarbij je zoveel eet dat je de rest van de dag uit ligt te puffen op de bank en een beetje tv kijkt of een dutje doet... Klinkt geweldig toch?! Verder is op vrijdag voortaan Black Friday heel popiejopie. Oftewel Shoppen tegen enorme discounts om de mensen een beetje op gang te krijgen voor het Kerst cadeau shoppen.

Wat heb ik gedaan? Het weekend voor thanksgiving al drie pre-thanksgiving meals gehad. Oftewel, we hadden alvast wat diners voor de lol met iedereen die we niet zagen tijdens thanksgiving. Vrijdags bij een of andere kerkelijke gemeenschap, de zaterdag hadden we zelf uitgebreid gekookt voor een groep mensen (mainly Aziaten) en daarna een filmje gekeken uitpuffend op de bank, en de zondag bij een Internationaal Diner geweest. Iedereen moest daar ook op de wereldkaart een kaartje plakken op het land waar zij vandaan kwamen. Kortom ik mocht weer naar voren, wantja, ik was de enige Nederlander tussen 350 mensen! Heb trouwens als toetje nog nooit zo'n lekkere chocoladetaart op! (Maar ik geef natuurlijk niks om chocolade...)

Die maandag en dinsdag nog gewoon les helaas en opdrachten inleveren dus nog ff snel wat in elkaar flansen... Maar vervolgens die dinsdagavond opgehaald door de ouders van Edison, een jongen uit Nashville, waar we tijdens de thanksgiving mochten verblijven. Ze waren super aardig dus we troffen het weer eens. De dinsdag en woensdag nog eens op pad genomen door Nashville, waar ik in september al was geweest met de Letlanders (naar Ed's concert). Maar onze gids Edison wist ons natuurlijk alle leuke plekjes en lekkere restaurantjes wel aan te wijzen. Dus MEGA Lekkere HAMBURGERS op! Met zoete aardappel friet... :D

Die donderdag was het Thanksgiving en dat vierden ze met de hele familie, dus we gingen naar oma's en opa's toe, en al zijn ooms en tantes van zijn vaders kant. Super aardige mensen, heb echt genoten. Ook even onze Sinterklaas en Zwarte Piet laten zien, en dat vonden ze hilarisch. Er zijn dus ook Amerikanen die hier wel mee kunnen lachen! Na wat luieren was het tijd voor het Diner. Nou Oma is een fantastiche chef, dat kan ik wel zeggen. Heel erg lekker gegeten en alles gehad wat we bij een traditioneel diner mochten verwachten! THANKS :D Daarna uitpuffen en tv kijken, dus lekker lam op de bank! Echt, dat ze dit nog niet hebben geïntroduceerd in Nederland snap ik niet!

Die vrijdag na uitslapen (ik was trouwens telkens zo'n beetje de laatste uit bed) lekker ontbijtje, want ook zijn moeder Tiffany is een super goede kok (ene dag wafels, de andere dag ochtend ei met overgebleven mexicaans eten, en dat is lekker in de ochtend, anders dan ik had verwacht) en een Bullet Coffee à la Edison's vader Mike (koffie met kokosnootolie en een of andere botermix in de bullet blender). Toen naar de vlooienmarkt geweest, en zoals alles in Amerika was die ENORM. Zou Tante Ine leuk vinden! Daar drie uur rondgehangen en geneusd en toen naar het bekende Barbeque restaurant waar alles lekker gerookt wordt (zooo lekkkerrrrr). De dag geëindigd in Nashville met 5 van ons, proberen een bar in te komen maarja met 3 minderjarigen gaat dat hier echt niet en de 18+ bar was dicht. Voelde me net 15 jaar oud. Dus ergens anders beland waar we lekkere nacho's hadden met van alles erop en eraan. #Foodlove

De volgende dag al vroeg weer naar Oma ("Grammy") en Opa ("Pa") want het was tijd voor hun jaarlijkse kerstviering. Al 2 dagen na Thanksgiving? Nog lang geen Kerst? JA klopt! Maar met de kerst zijn ze zo ver verspreid (de een in Virginia, de ander in Detroit, de ander in Nashville) dat ze het nu maar vieren. En dat betekent volgens de familietraditie Quesadilla voor de Brunch (had ik al gezegd dat Grammy een fantastiche chef is?!). Daarna allemaal rond de kerstboom, want het was tijd om cadeautjes uit te pakken. En die verrekte lieve zotten, hadden voor ons ook cadeautjes besteld bij Santa! Super leuk, zeker omdat ze min Kitkat en Starbucks verslaving hadden ontdekt, dus raad maar eens wat mijn cadeaus waren! Hierna weer gegeten (is het leven niet fantastisch!) en na het eten Secret Santa/White Elephans. Soort surprisespel waarbij je een cadeautje meeneemt dat voor iedereen kan zijn. De eerste persoon (ik toevallig) maakt het eerste cadeautje open. De tweede persoon mag een cadeautje bij iemand stelen of zelf een nieuw cadeau uitpakken. En de eerste mag dat op het laatst nog doen, omdat die natuurlijk bij niemand een cadeau kon stelen. Aan het eind van de avond liep ik er dus met de Selfiestick vandoor! Heb genoten bij deze familie dus na het afscheid nemen weer naar Edison's ouders huis, waar we in de keuken nog even de macarena hebben staan dansen om 3 uur 's nachts!

De volgende ochtend (zondag) zouden we eigenlijk naar een breakfast restaurant gaan, maar niemand was op tijd wakker en blijkbaar zou het er na 8 uur zo druk zijn dat het dan niet de moeite was. Dus nog maar een lekker ontbijtje van moeders. Spullen pakken, en rond 4 uur weer richting Lexington gereden. Weer file op de terugweg dus we waren rond half negen wel in Lexington en daar nog even lekker pizza gegeten bij de Mellow Mushroom. Kortom Lekker gegeten, een hoop gezelligheid en genoten tijdens deze vakantie.

Helaas daarna weer gelijk vollen bak aan school, want twee examens, 3 essays, 2 presentaties, etc. etc. Maar dat is nu ook alweer voorbij. Mijn laatste lessen hier al gehad gisteren. Dat is ook wel raar! Dit is al het laatste weekend hier, en dan moet ik van hier weer iedereen afscheid gaan nemen. Volgende week nog twee examens, en dan de zaterdag vlieg ik hier al weg. Dat is heel dubbel, want de ene kant kom ik straks weer thuis bij al mijn vrienden en familie en alles, maar ik ga het hier ook wel missen hoor. En dan zit ik eerst nog 4 dagen in New York, wat natuurlijk fantastisch is, maar ook wel eenzaam. Nou goed, we gaan ervoor. Laatste loodjes en dan is het al voorbij hier! De tijd vliegt! Tot snel!!

• 11 December 2015 - 21:00

Walther:

Hey Thijs,

Geweldig man, hoeveel kilo neem je mee terug ;-) Wat een prachtige mogelijkheid heb je gehad om dit alles te mogen ervaren, ben een beetje jaloers hoor hahaha.

Tot snel en liefs uit Waalwijk

• 11 December 2015 - 23:24

Marielle Pulles:

Hey die Thijs op de eerste plaats groetjes van ons allemasl hier en idd wat vliegt de tijd, leuk reisverslag weer en een hele ervaring rijker. Toch zijn we blij dat je weer naar nederland komt we missen je hier wel natuurlijk en jeudpret ook, kijk er naar uit om je binnenkort weer te zien.
    In ieders geval een fijne kerst en eneen goee jaarwisseling en tot snel

Liefs van ons allemaal
    Frank Marielle en Laura