Thijs to the States - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu Thijs to the States - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

Thijs to the States

Door: Thijs Verhoeven

Blijf op de hoogte en volg Thijs

17 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Lexington

Voor alle geïnteresseerde thuisblijvers die me al veel plezier en succes hebben gewenst (DANKJEWEL!!): Ik ben veilig aangekomen op bestemming en heb hier nu al zo'n anderhalve drukke dag meegemaakt! Gisteren (zaterdag) rond half 2 aangekomen en gelijk ontvangen door een coördinator van de universiteit. Toen meegenomen naar mijn kamer op de campus, en die campus is hier dus echt SUPER groot! Het was voor veel studenten hier ook een soort aankomstdag dus druk verkeer richting de hal waar ik verblijf. Maar gelukkig kende zij met wie ik meereed een kortere weg. De kamer op zich is prima (zeker als ik op foto's de kamer van anderen hier zie). Mijn kamergenoot is er nog niet, die komt vrijdag hoorde ik net. Omdat ik nog wel een aantal basisspullen miste (deken, kussen, ontbijt voor de dag erop) ben ik gelijk meegegaan naar de walmart die middag (organiseren ze hier ook vanuit de universiteit). De walmart... Dat is dus een beleving op zich! Goeiendag zeg, nog nooit zo'n winkel gezien... en ze hebben er alles! Van fietsen tot kussens en dekens tot elektronica tot huishoudspullen en normale supermarkt enzovoorts enzovoorts. Daar dus het nodige al gekocht, want mijn 'mealplan' (waarmee je 3 maaltijden per dag krijgt) gaat pas van de week in. Met een busje weer terug naar mijn kamer (ondertussen al de eerste mensen hier leren kennen) en met een groepje ergens weesten eten (en ja; mcdonalds/pizzahut/subway/kfc/burger king; ze zitten hier allemaal). Toen maar naar bed gekropen want ik was ondertussen al bijna 42 uur op met 1.5 uur slaap. Vanochtend (zondag dus) wakker geworden (lekker bijgeslapen) en afgesproken dat we zouden gaan lunchen even met wat mensen hier. En echt broodjes tijdens de lunch kennen ze hier niet echt volgens mij dus gelijk weer aan de terriyaki kip met rijst en broccoli.... yumyum als je 2 uur op bent. Grote portie, heb de helft op pff. Smiddags namelijk hadden ze ook nog een picknick georganiseerd vanuit de universiteit met veel internationale studenten en gastfamilies. Dat was super leuk, het was alleen niet echt een picknick, want het was binnen, met een buffet, en gedekte tafels... haha. En er was een loterij, en er werd omgeroepen dat er een zonnebril was gevonden, van mij dus, kon ik weer lekker naar voren lopen met een zaal vol mensen. Na de picknick nog met een aantal mensen naar een koffieshop geweest. Maar dan niet zo eentje als in Amsterdam, of Tilburg, maar een plek waar ze echt juist allerlei soorten koffie verkopen. Daar kwamen op een gegeven moment nog 20 mensen naartoe dus dat was best gezellig. En nu weer lekker terug op mijn kamer en dit verslag aan het typen. Nouja, dat was het voorlopig zo wel weer en ik hoop dat jullie het leuk vinden op deze manier iets van mij te horen... en anders lees je het toch lekker niet. Tabee en tot snel weer!

  • 17 Augustus 2015 - 08:19

    Danielle:

    Super te lezen dat je goed bent aangekomen en je draai al redelijk gevonden hebt in de states. Heb je ook al die leuke winkelwagentjes gezien bij de supermarkt???? Lekker rond crossen op een scootmobiel in de supermarkt ;). Heel veel plezier daar van ons Danielle en Mandy x

  • 17 Augustus 2015 - 08:30

    Yvonne Van Baardwijk :

    Hoi Thijs, super leuk om te lezen hoe je het daar stelt in Amerika.
    Ik blijf jou verhalen volgen hoor.

    Nogmaals Succes, groetjes uit Wolluk.


  • 17 Augustus 2015 - 10:23

    Annie Van Zelst :

    Hey Thijs , fijn dat je goed bent aangekomen , wel goed op je spullen passen war want zonder zonnebril kun je niet haha niet teveel kip eten anders denken ze dat je voor een cursus kakelen bent gegaan nou jongen veel plezier en ik volg jou reis graag groetjes uit kaatsheuvel van Annie van Zelst

  • 17 Augustus 2015 - 11:22

    Ineke Hiddink:

    Lieve,Thijs,veel aan je gedacht,fijn dat je goed aangekomen bent en dat je al veel leuke dingen hebt gedaan.
    Leuk dat we kunnen volgen,wij zullen ook vaak reageren hoe het is hier in dat kleine Hollandse
    Heel veel liefs en hele dikke knuffels van Ton en Ineke

  • 17 Augustus 2015 - 12:36

    Sammi:

    I can't wait to read more about your adventures. Glad you arrived safely and got to go to Walmart. As I'm sure you're finding.. University in the USA is quite different than in the Netherlands.. but I am sure you will enjoy it. <3 <3 Be safe and have fun! Love you lots!

  • 17 Augustus 2015 - 12:44

    Marielle Frank En Laura Pulles:

    Hey Thijs
    Fjjn dat je goed bent aangekomen, leuk ook om je zo te volgen weten we toch een beetje wat je daar uitspookt. Hahaha, leuk reisverslag zo te horen ga je het daar wel maken ,veel fun en genieten.

  • 17 Augustus 2015 - 12:47

    Janny:

    Hallo Thijs
    Fijn dat je goed aangekomen bent, ik ga je zeker volgen.
    Heel veel succes, dat gaat je helemaal lukken.
    Gr janny

  • 17 Augustus 2015 - 13:54

    Yvonne Van Leijsen:

    Hey Thijs,

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen! Erg leuk om op deze manier jouw verblijf daar te volgen!
    Nogmaals succes Thijs!

    Groetjes Yvonne

  • 17 Augustus 2015 - 20:50

    Ome Ad:

    mooi verslag..veel succes in the new world

    gr ome ad

  • 17 Augustus 2015 - 21:00

    Jolande En John Verhoeven:

    Hoi Thijs ,Volgens ons heb je het al goed naar je zin !
    wij kunnen jou zo mooi volgen wat je daar allemaal doet.
    Hopelijk kunnen we ook soms Skype.
    Groetjes pa en ma en tim.

  • 19 Augustus 2015 - 18:03

    Patricia En Rinus:

    Hoi Thijs fijn om te horen dat het goed gaat! We blijven je verslagen volgen! We missen je heel erg hoor!
    Groetjes en nog veel succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lexington

Thijs

Lees hier mijn semester studie in the States, in Lexington, KY en wat ik zo'n beetje allemaal beleef!

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 5565

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 24 December 2015

Thijs to the States

Landen bezocht: