Big, bigger, humongous - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu Big, bigger, humongous - Reisverslag uit Lexington, Verenigde Staten van Thijs Verhoeven - WaarBenJij.nu

Big, bigger, humongous

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Thijs

21 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Lexington

Dus daar zitten we dan na bijna een week. Wachten met zijn allen. Als het goed is worden we dadelijk een voor een opgepikt door de academische adviseur hier om jezelf voor vakken in te schrijven... hopen dat dat maar goed komt, want heb al weer lekker wat problemen gehad met documenten enzo. Mijn visaformulier bijvoorbeeld: moest ik eerst inleveren omdat ze hem naar Washington zouden sturen ter controle daar, had ik later ineens weer nodig om in te scannen en te uploaden. Vanochtend gedaan maar als dat niet had gekund, had ik me niet eens dadelijk voor vakken in kunnen schrijven. Dus ik hoop dat het allemaal verwerkt is en ik dadelijk niet voor niets hier een paar uur heb zitten wachten... Zucht.

Maar verder, afgelopen week een beetje over de campus getourd (die nog steeds enorm is) en gegeten en geslapen en naar 81 oriëntaties geweest over dit en dat, de ene nog saaier dan het andere (gisteren zelfs van 08:30-16:30 uur). En vaak ook juist voor de eerstejaars leerlingen en dat geldt dan weer niet voor mij... Weer zucht. Maarja ook de campus bekeken dus; de enorme bieb (zoek maar eens op: W.T. Young Library, heeft zelfs zijn eigen wikipedia pagina); veel restaurantjes/fast food (en als je een klein drankje wil nemen adviseren je toch een grote te pakken omdat je dan net zo duur uit bent); grote supermarkt om de hoek (bijna warenhuis maar dan alleen met een supermarkt en beetje blokker, onder een enorm dak); mooi sportcomplex (dus heb gister bij Walmart eindelijk maar eens sportschoenen gekocht om toch eens te gaan sporten met alle junkfood hier). En ze helpen je hier allemaal heel graag. Maarja, ze zeggen dat de Amerikanen op het oppervlak naar iedereen heel vriendelijk zijn, en dan als je ze een keer ergens anders tegenkomt je niet eens lijken te herkennen. Dus dat gaan we waarschijnlijk ook nog uitvinden als de klassen starten.

(4 uur later) Ohja en nu zie ik dat mijn kamergenoot is aangekomen... kan hem alleen nog niet ontmoeten want hij is er effe niet. Dat wordt dus waarschijnlijk vanavond want dan komt iedereen hier bij elkaar... Spannend, maar komt vast goed. En 'K-Week' gaat vanavond ook van start, dat is hier zeg maar de introductieweek met alle eerstejaars en de buitenlandse studenten mogen ook komen (lucky us). Al veel verhalen over gehoord. Krijgt blijkbaar allemaal gratis Kentucky shirtjes (in het blauw, want alles is hier blauw, de kleur van de Wildcats) en gratis eten en gratis dingetjes.... leuk leuk leuk dus vind ik dat als nederlander. Dus ben benieuwd en er staat me nog van alles te wachten...

En dan moet ik ook nog eens de leuke jeugdpretweek missen... Ik wens alle jeugdpretteretjes wel zovast heel veel plezier... en tot snel weer!

  • 24 Augustus 2015 - 10:27

    Mien:

    Leuk Thijs om te lezen ik zal niet zoveel reageren maar blijf wel je verhalen lezen

Tags: Kentucky, Big

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Lexington

Thijs

Lees hier mijn semester studie in the States, in Lexington, KY en wat ik zo'n beetje allemaal beleef!

Actief sinds 17 Aug. 2015
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 5541

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2015 - 24 December 2015

Thijs to the States

Landen bezocht: